Proiectul B-CAPP – Management financiar și e-business pentru întreprinderi nou înființate
Sursa de finanțare: Erasmus+
Durata de implementare a proiectului: 1 septembrie 2017 – 31 august 2019
Scop: Proiectul B-CAPP își propune să sprijine antreprenorii în consolidarea abilităților și cunoștințelor privind managementul financiar și în utilizarea inteligentă a instrumentelor TIC și a celor de e-business, pentru a reduce costurile operaționale și a genera venituri. Obiectivul nu este acela de a cerceta conceptele legate de management financiar izolat, ci de a le analiza și defini în relație directă cu adoptarea practicilor și instrumentelor TIC, ca modalități dovedite de creștere a veniturilor și de optimizare a costurilor operaționale.
Astfel, proiectul B-CAPP a vizat realizarea unui program complet de instruire pentru planificarea financiară și managementul financiar ale start-upurilor, pentru a-i ajuta pe antreprenori să dobândească abilitățile și cunoștințele necesare pentru a-și gestiona afacerea eficient și cu succes. La nivel macro, lipsa unui know-how financiar a fost identificată drept una dintre principalele cauze care determină eșecul unei întreprinderi, alături de folosirea insuficientă sau ineficientă a instrumentelor TIC.
În acest sens, proiectul a adresat problematica managementului financiar în corelație cu procesele, practicile și mijloacele TIC, în cadrul unei abordări transdisciplinare.
Grup-țintă: În cadrul proiectului B-CAPP, au fost vizate următoarele categorii de public-țintă:
a) tineri antreprenori, cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani;
b) profesioniști implicați în procesele de management ale start-upurilor;
c) organizații de formare VET, universități și traineri ce oferă instruiri legate de antreprenoriat, management financiar, e-business, e-commerce și/ sau TIC sau care doresc să ofere astfel de instruiri, mentori;
d) camere de comerț, centre de inovare a afacerilor, clustere și incubatoare de afaceri, asociații de antreprenori, oficialități cu responsabilități în dezvoltarea afacerilor și/ sau formare VET.
Rezultate: Principalele rezultate ale proiectului s-au materializat în 4 direcții principale:
a) FCT Course – Suport de curs în domeniul verificărilor financiare, adresat start-upurilor și conținând elemente de strategie de management financiar din perspectiva utilizării tehnologiilor TIC pentru maximizarea beneficiilor. Conceput pe baza unei metodologii de instruire, cursul vizează o serie de componente financiare, precum: managementul fluxului de numerar, concepte de bază din contabilitate, moduri de finanțare și instrumente de investiții, mentalitatea și abilitățile de antreprenor. În același timp, este descrisă o serie de procese și instrumente TIC valoroase, precum: facturarea și achizițiile electronice, piețele virtuale, comerțul online.
b) Financial Strategy Genie – Asistentul virtual de strategie financiară a fost conceput pentru a dezvolta un parcurs de instruire personalizat, plecând de la testarea cunoștințelor și a gradului de conștientizare al start-upurilor referitor la concepte financiare esențiale și la practici TIC cu eficacitate dovedită. Pe baza răspunsurilor primite, asistentul virtual a putut genera un raport care să evidențieze punctele slabe alte start-upului, raportat la aspectele de management financiar și instrumente TIC, alături de o strategie personalizată de abordare a acestora.
c) Skills Retention Service – Pachetul de retenție a abilităților, conceput în complementaritatea suportului de curs, a vizat aspectele practice, de aplicabilitate a informațiilor teoretice. Materialele concepute în cadrul acestui pachet au urmărit aplicarea la locul de muncă a competențelor și cunoștințelor dobândite în urma parcurgerii suportului de curs, oferind modalități și tehnici de auto-evaluare și de recapitulare.
Arii de inovare: Prin intermediul activităților derulate și a materialelor concepute în cadrul proiectului B-CAPP, au fost avute în vedere următoarele arii de inovare:
a) educația antreprenorială și financiară;
b) noile tehnologii și competențele digitale.
Consorțiul proiectului B-CAPP a fost alcătuit din 8 membri din Franța, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Grecia, Italia, Spania, Croația și România, cuprinzând două instituții de învățământ, doi furnizori de servicii digitale, două companii de consultanță, o organizație neguvernamentală și o agenție pentru dezvoltare regională:
a) ECAM-EPMI (Coordonator), Franța;
b) Civic Computing Limited, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord;
c) Crystal Clearsoft Anonymos Etaireia Parochis Ypiresion Logismikou, Grecia;
d) Eurocrea Merchant SRL, Italia;
e) FYG Consultores, Spania;
f) Fundacion General Universidad de Granada-Empresa, Spania;
g) Visoka Poslovna Skola PAR, Croația;
h) Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, România.
Suport de curs în limba romană:
1.B-CAPP RO – Baze contabile
3.B-CAPP RO – Spirit și atitudini antreprenoriale
4. B-CAPP RO – Metode de finanțare
6. B-CAPP RO – Noțiuni de bază privind finanțarea Start-Up
7. B-CAPP RO – Facturarea electronică
8. B-CAPP RO – Achizițiile electronice
9. B-CAPP RO – Piețele virtuale
Suport de curs în limba engleză:
B-CAPP EN – e-Commerce
B-CAPP EN – Entrepreneurial Mindset and Skills
B-CAPP EN – Modes of Financing
Nu există recenzii până acum.