Activitati CRS
Focus grup în cadrul proiectului U.Bi.Teach: Studierea biodiversității urbane în învățământul superior
- 05/07/2024
- Posted by: Mitrea Mihai
- Categorie: Articole
În data de 5 iulie 2024, Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, prin Centrul Regional de Studii Nord-Est a organizat primul focus grup din cadrul proiectului U.Bi.Teach, ce vizează predarea și învățarea subiectelor conexe biodiversității urbane în sistemul de învățământ superior.
Desfășurat online, focus grupul a reunit cadre didactice, studenți, masteranzi și doctoranzi implicați în studiul biodiversității urbane, experți în politici urbane europene, reprezentanți ai autorităților publice locale, actori din sectorul turistic și traineri.
Scopul întâlnirii a fost acela de a colecta feedback detaliat asupra abilităților și cunoștințelor necesare în predarea cursurilor conexe biodiversității urbane, de a identifica practici și tehnici de predare eficiente și ineficiente, dar și de a îmbunătăți metodologiile de predare prin încorporarea unor abordări inovative și eficiente.
Structura evenimentului a urmărit o serie de aspecte esențiale în identificarea și definirea provocărilor întâlnite de cadre didactice și studenți în predarea, respectiv învățarea subiectelor legate de biodiversitate urbană, adresând rolul motivației și al inovării în procesul de predare, abilitățile și competențele implicate în predarea eficientă, precum și actualele și viitoarele nevoi ale cadrelor didactice și ale studenților din instituțiile de învățământ superior. Pe parcursul întâlnirii, participanții au împărtășit exemple și studii de caz din experiența proprie și au subliniat importanța biodiversității urbane nu doar din perspectivă academică, ci și practică.
Demarat în octombrie 2023, proiectul U.Bi.Teach are un buget de 400.000€, fiind implementat de un consorțiu de 8 parteneri din 7 state europene și coordonat de Universitatea din Zaragoza. Proiectul U.BI.Teach își propune să promoveze un nou model de învățământ superior, în ceea ce privește biodiversitatea urbană, cu scopul de a oferi o nouă metodologie de predare, precum și de a dezvolta abilitățile necesare pentru a adopta noi abordări de predare – învățare în învățământul superior, crescând nivelul de implicare în sectorul științific și modernizând curricula.
În acest mod, proiectul va contribui la combaterea schimbărilor climatice, sprijinind capacitățile verzi ale sistemului de învățământ superior și dezvoltând noi practici de design instrucțional pentru a oferi modalități reale de inovare a proceselor de învățare.
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.