Activitati CRS
Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, în consorțiul proiectului U.BI.TEACH
- 15/01/2024
- Posted by: Adrian
- Categorie: Articole
Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, prin Centrul Regional de Studii Nord-Est, s-a alăturat consorțiului proiectului U.BI.TEACH, finanțat prin programul Erasmus+.
Derulat în perioada octombrie 2023 – septembrie 2026 și având un buget total de 400.000€, proiectul este implementat de un consorțiu de 8 parteneri din Spania, Belgia, Lituania, Italia, Grecia, România și Cipru, fiind coordonat de Universitatea din Zaragoza.
Proiectul U.BI.TEACH vizează recalibrarea modalităților de predare și învățare a biodiversității urbane în învățământul superior, urmărind dezvoltarea unei noi metodologii de predare și a competențelor necesare atât pentru profesorii, cât și pentru studenții din instituțiile de învățământ superior. Prin această abordare, proiectul își propune să contribuie la lupta împotriva schimbărilor climatice, sprijinind capacitățile ecologice ale sectorului de învățământ superior și generând noi practici în domeniul educației și al cercetării, pentru a oferi modalități reale de inovare a procesului de predare-învățare privind biodiversitatea urbană.
Adresat profesorilor, studenților, instituțiilor de învățământ superior și actorilor locali din țările membrilor din consorțiu și nu numai, proiectul U.BI.TEACH adresează provocările conexe urbanizării și, implicit, importanța conservării ecosistemului urban. Pornind de la aceste aspecte, proiectul subliniază faptul că investițiile în inovare și schimbul de cunoștințe sunt esențiale pentru dezvoltarea celor mai bune soluții axate pe natură, precum și pentru integrarea biodiversității urbane în educație.
În cele 36 de luni de implementare, proiectul U.BI.TEACH se va concretiza în trei rezultate principale. Primul dintre acestea, U.BI.TEACHING Pack, va include un Model de Competențe privind Biodiversitatea Urbană și un Model de Metodologie de Predare, ambele adresate profesorilor din instituțiile de învățământ superior. Modelul de Competență va clarifica și formaliza competențele relevante ale profesorilor, pentru a inova modalitățile de predare a biodiversității urbane, în timp ce Modelul de Metodologie va colecta și formaliza cele mai potrivite metode inovatoare de predare, astfel încât instituțiile de învățământ superior să poată inova în mod concret domeniul.
Cel de-al doilea rezultat, U.BI.TEACH Training Toolkit, va conține 8 unități de învățare, găzduite pe o platformă de e-learning, pentru a sprijini profesorii în completarea lacunelor proprii în predarea biodiversității urbane, cu ajutorul unor instrumente noi, inovatoare. Acesta va încuraja schimbul de cunoștințe prin crearea de rețele transnaționale, va facilita incluziunea și va prezenta utilizatorilor unele dintre cele mai recente instrumente digitale de învățare.
În cele din urmă, se vor pune bazele unui U.BI.TEACH Urban LAB.O, un spațiu online pentru a observa și monitoriza nevoile conexe biodiversității urbane, acțiunile și strategiile existente la nivel local, dar și pentru a colecta proiecte inovatoare axate pe salvgardarea biodiversității urbane locale, concepute de studenți din învățământul superior. Se va crea, astfel, o punte de legătură între instituțiile de învățământ superior și comunitățile locale.
Prin activitățile, prioritățile și direcțiile de acțiune vizate, proiectul U.BI.TEACH propune o serie de contribuții în sfera protecției mediului și a sprijinirii capacităților verzi ale sectorului de învățământ superior, încurajând excelența în educație și dezvoltarea de abilități noi.
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.