1. Proiectul EUROPE DIRECT
1. Proiectul EUROPE DIRECT
Europe Direct Nord-Est
Centru de informare europeană
Începând de la 1 ianuarie 2008, Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est găzduiește unul dintre centrele Europe Direct din România, structură creată în cadrul unui proiect finanțat de către Direcția Generală Comunicare, prin Reprezentanța Comisiei Europene în România, dedicată în exclusivitate furnizării de servicii de informare europeană.
Centrul constituie un punct local de contact între cetățeni și instituțiile Uniunii Europene. Misiunea asumată este furnizarea de servicii de informare europeană, diseminarea priorităților anuale de comunicare de la nivelul instituțiilor Uniunii Europene, informarea comunității regionale cu privire la teme variate de interes, pentru toate categoriile de public, prin următoarele mijloace: centru fizic de primire a utilizatorilor, cu program zilnic și acces liber; organizare de evenimente tematice și sesiuni ad-hoc de informare; informare în mediul online prin intermediul portalului dedicat, cedne.ro, și prin pagina de socializare, Facebook.com/CentrulEuropeDirectNordEst; buletin electronic de știri, transmis prin email, lunar, către abonați; publicații proprii, ce vin în completarea materialelor UE, și produse multimedia.
1. Public țintă/stakeholder vizat
Organizații specifice:
– Unități administrativ-teritoriale (autorități ale administraţiei publice locale) din Regiunea Nord-Est: Județe (Botoșani, Suceava, Neamț, Iași, Vaslui, Bacău); Municipiile (17 consilii locale municipale); Orașe (29 consilii locale orășenești); Comune (506 consilii locale comunale);
– Asociaţii de dezvoltare intercomunitară din Regiunea Nord – Est;
– Furnizori de servicii sociale acreditaţi (publici și privaţi) din Regiunea Nord –Est;
– Instituţii de învățământ superior de stat (9 universități din cele 3 centre universitare – Bacău, Iași și Suceava);
– Inspectorate școlare și unități de învățământ gimnazial și liceal;
– Agenţii judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, din Regiunea Nord-Est;
– Instituţii publice de formare profesională continuă ,din Regiunea Nord-Est;
– Camere de comerţ și industrie din cele 6 județe ale Regiunii Nord-Est;
– Incubatoare și acceleratoare de afaceri;
– Întreprinderi mici și mijlocii din mediul urban sau rural;
– Microîntreprinderi din mediul urban;
– Unități de cult;
– Organizaţii neguvernamentale.
Publicul general:
– populaţia adultă din mediul urban și rural;
– tineri (elevi, studenţi), adolescenți și copii;
– populația din așezări izolate geografic;
– categorii defavorizate, cu acces limitat la informație.
Publicul intern al instituției gazdă (angajaţii ADR Nord-Est) și, indirect, publicul-țintă, vizitatorii, partenerii și colaboratorii filialelor județene ale ADR, din Iași, Bacău, Suceava, Botoșani, Vaslui.
Mass media
2. Nevoi de comunicare
– prioritatile de comunicare transmise anual de Reprezentanța Comisiei Europene
– informații despre impactului fondurilor europene asupra comunității regiunii Nord-Est, în toate domeniile economice, politice și sociale
– informatii cu privire la cadrul de reglementare național și european, în domeniile: finanțare, agricultură, șomaj, fiscalitate, sănătate și securitate socială, politica industrială, politica economică, mobilitate, educație, dezvoltare profesională, parteneriate și cultură
3. Canale
I. Asigurarea funcționării centrului pe structura unui „Ghişeu Unic”, într-un spațiu fizic, la centrul de lucru și primire, cu personal specializat și tehnologii specifice, cu program de lucru direct cu publicul, pentru informare, consiliere și asistență în recepționarea informației europene, care să încorporeze: asigurarea funcționării unei linii telefonice/fax și a unei adrese e-mail dedicate; răspunsul prompt la solicitările individuale de întâlniri și primirea permanentă de vizitatori; răspunsul la întrebări sau îndrumarea cetățenilor către rețelele UE adecvate sau Centrul de contact Europe Direct; stocarea, gestionarea centralizată și arhivarea documentației specifice funcționării organizației, a publicațiilor, materialelor promoționale și a tuturor instrumentelor fizice de promovare (roll-up-uri, cort de prezentare, spider, cu însemnele CEDNE, U.E. și ADR).
II. Organizarea și participarea la evenimente pentru diferite publicuri-țintă, pe teme variate, de dimensiuni variate, ținând cont de evenimentele devenite tradiționale ce asigură o prezență constantă și puternică a organizației în comunitate, selectând anumite evenimente în funcție de prioritățile de comunicare ale instituțiilor europene și în acord cu nevoile locale; Organizare sau aport la evenimente (după caz), ce au în vedere cooperarea cu Reprezentanța Comisiei Europene și cu Biroul de Informare al Parlamentului European din România, sprijinirea inițiativelor de tipul „Dialogurile cetățenești”, campanii în teren, precum „Europa, casa noastră”, „Europe în my region”; cooperarea activă cu alte centre de informare Europe Direct la nivel național și/sau transfrontalier și cu alte rețele ale UE; stabilirea și menținerea unor relații constante cu mass-media locală și regională, incluzând publicarea de articole, dar și contribuții la programele de radio sau televiziune; distribuirea publicațiilor/informațiilor/videoclipurilor/mesajelor UE, promovarea și sprijinirea „Dilogurilor cetățenești”, prin transmisiuni live și dezbaterea cu public a acestora. În ceea ce privește comunicarea prin evenimente, CEDNE are și va continua să aibă în vedere respectarea unui plan de actiune anual, asigurarea unei continuități și stabilități, dar și interacțiunea constantă și directă cu publicul, pentru care CEDNE își propune să acorde o atenție deosebită multiplicării și diseminării evenimentelor organizate de către instituțiile U.E. la nivel local și regional, dar și să fie disponibil pentru a acționa prompt, ad-hoc, în funcție de schimbarea priorităților și solicitările comunității.
III. Website și pagină de socializare: comunicarea electronică prin website și pagină de Facebook, actualizate permanent, care diseminează activitățile centrului și furnizează informații relevante pe teme europene, interacționând în timp real cu cetățenii, adaptate publicului local și regional – website-ul www.cedne.ro și pagina de Facebook corelată, facebook.com/CentrulEuropeDirectNordEst. Website-ul pune la dispoziție utilizatorilor un formular de contact prin care să se poată trimite întrebări, opinii și solicitări.
IV. Produse de comunicare:
– Publicații și alte tipuri de tipărituri proprii, menite să completeze materiale OPOCE existente, adresate unui public general variat, pe teme specifice și generale, axate pe prioritățile de comunicare U.E., corelate cu nevoile locale, regionale; emise în număr considerabil (cel puțin 500 exemplare anuale per publicație) și diseminate în cadrul acțiunilor centrului, dar disponibile permanent și fizic, la sediul nostru; electronic, pe website-ul CEDNE;
– Materiale-suport pentru comunicare inscripționate cu elementele proprii de identificare (nume, siglă, slogan): produse promoționale; produse necesare promovării accentuate – roll-up, casete luminoase, spider, cort de reprezentare;
– Materialele audiovizuale și alte materiale electronice: jocuri electronice, clip de prezentare, aplicații, cărți electronice etc.;
– Buletinul informativ electronic emis lunar sau o dată la două luni, transmis unei liste de cel puțin 700 de abonați din rândul publicului general, care solicită să fie informat permanent cu cele mai noi evoluții ale proiectului european; publicat pe portalul centrului și promovat pe pagina de socializare CEDNE, conținând informații despre activitatea centrului și cele mai importante știri și priorități de comunicare ale instituțiilor europene;
Recenzii
Rata Medie
Evaluare detaliată
Stele 5 |
|
0 |
Stele 4 |
|
0 |
Stele 3 |
|
0 |
Stele 2 |
|
0 |
Stele 1 |
|
0 |
Fii primul care adaugi o recenzie la „1. Proiectul EUROPE DIRECT” Anulează răspunsul
You must be logged in to post a review.
Nu există recenzii până acum.